Lediga tjänster - Sök lediga jobb | Personalpoolen i Örebro™

Redovisningsansvarig till Futurum

Publicerad: 2019-11-07

Arbetsgivare

Futurum

Ort

Örebro

Platser

1

Sista ansökningsdatum

2019-11-21

Futurum Fastigheter i Örebro AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag med cirka 110 anställda. Vår vision är att skapa miljöer värdiga våra barn. Vi äger, förvaltar och utvecklar miljöer där våra barn och ungdomar tillbringar stor del av sin tid. Barnen och ungdomarna är våra kunder. Dessutom är de vår framtid så även om vi är ett fastighetsbolag, är det framtiden vi jobbar med. Det är därför vi heter Futurum. Läs mer om oss på www.futurumfastigheter.se

Redovisningsansvarig till Futurumfastigheter i Örebro AB

- med goda systemkunskaper

 Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsansvarig hos oss på Futurumfastigheter blir du en del av ett mindre ekonomiteam på ytterligare 3 personer. Du kommer liksom övriga i teamet att ha dina specialområden som du ansvarar för, likväl som du är en lagspelare och gärna hjälper till där det kan behövas vid ev frånvaro inom avdelningen.


Vi är en tight organisation så du kommer naturligtvis att ha mycket kontakt med övriga på kontoret, samt med våra olika samarbetspartners och kunder gällande ev. ekonomifrågor.

Du ansvarar för att sköta bolagets totala redovisning i enlighet med god redovisningssed. Löpande redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, moms- och skattedeklarationer, likviditetsplanering tillsammans med ekonomichef, ta fram relevanta rapporter såsom månads- kvartals-, årsvis och myndighetsrapportering samt en del ”ad hoc”-uppgifter.

Du kommer även att medverka i bolagets arbete kring fakturering, leverantörsreskontra, skicka betalfiler samt andra arbetsuppgifter som förekommer på vår ekonomiavdelning.

Erfarenhet och kompetens

Du som söker har troligen en utbildning motsvarande högskola/universitet inom ekonomi och har dessutom ett antal års erfarenhet av arbete med redovisning. Du har hanterat alla delar i redovisningsprocessen och är självgående i upprättandet av bokslut och årsredovisningar. Har du även erfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande.

Vi arbetar i affärssystemet Visa Control, har du tidigare erfarenhet av det, så är det meriterande. Du behöver även vara en van användare av Excel och besitta goda kunskaper i Excel som verktyg.

Rollen hos oss ställer stora krav på samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen, samt med övriga medarbetare inom Futurumfastigheter. Som person är du analytisk, noggrann, självgående och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer och har en positiv inställning.

Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta högt och lågt. Goda kunskaper i Office-paketet, flytande i svenska både skriftligt och muntligt

  

Visst låter det som en spännande tjänst?
Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, Personalpoolen Mellansverige AB på tel 019-12 60 49. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast 21/11 2019. Urval kan komma att ske under ansöknings-perioden.

 

Sök tjänsten

Arbetsgivare

Futurum

Ort

Örebro

Platser

1

Sista ansökningsdatum

2019-11-21

Sök tjänsten

Nu skickas du vidare!

Varför? Eftersom att Personalpoolen är en del av Bestkoncernen är det via bestbemanning.nu som du söker våra tjänster. Läs mer om Best och Personalpoolen här.

Gå till bestbemanning.nu

Du kommer nu bli skickad till bestbemanning.nu.

För att göra en spontanansökan registrerar du dig där.

Gå till bestbemanning.nu